Thursday, July 5, 2012

Harapan

Dahulu aku punya harapan..
yang menjadi hala tuju hariku..
Aku tak pernah berhenti mengejarnya..
Walau duri dan paku silih ganti melukanku..
kerana apa pun yang terjadi..
Janjiku takkan pernah berputus asa..
Demi harapan itu..
 
Saat kuasa Tuhan menyedarkan aku..
Segala ketentuan adalah milikNya..
Tika hasil bukan seperti yang kuharapkan..
Hati ini berderai melemparkan pecahan kaca..
 
Lama aku menyepi..
Lama aku bermonolog diri..
Benarkah aku masih punya harapan..
Saat kekecewaan yang melanda masih membekas hati..
Panahan itu masih belum hilang pilunya..
Aku menjadi takut untuk bermimpi..
Aku menjadi takut untuk membina harapan..

Persoalanku lagi..
Mampukah diri ini terus bertahan?
untuk terus berlari mengejar pelangi..
pelangi yang masih belum menjadi milikku lagi..

Tersedar aku akan mesej cintaNya..
Mungkin belum tiba lagi hari aku..
Mungkin kini Dia sedang mengujiku..
Doa dan munajat ku persembahkan lagi padaNya
Mengapa perlu aku berputus asa?
Sedangkan Cintaku tak pernah memungkiri janjiNya..
aku yakin akan jalan cerita
yang disusun olehNya..
insyaAllah..


Syukur Alhamdulillah
Waktu berganti waktu..
Aku sudah belajar berlapang dada..
Tekadku untuk merubah carta hati itu..
Keredhaan Ilahi kini menjadi tunjang utama..
Yang perit sudah pun menjadi madu..
Yang suram sudah pun menyebar cahaya..
Mengapakah terlambat aku merasainya..
Apabila tenang dan bahagia mula menyapa hati..
Hati yang dulu rajuknya tak henti..

Saat ini keyakinan hati itu..
Keyakinan yang berpaksikan syahadah padaNya.. 
Aku takkan pernah berputus asa..
Demi ilmu untuk terus mengenaliMu Cinta..
Jalanku ini..Jalan yang kupilih sendiri..
Usahaku takkan berhenti..
Nikmat itu sentiasa kusyukuri..
Hasilnya kuserah pada Ilahi..
Kerana pertolongan dan kemenangan itu..
MilikMu Ya Rabbi..

Allahul Musta'an


*originally me*

pelangi^^





Allah the Almighty





give your efforts and continue pray,,Ok ^_^
exam is normal..hehe

No comments:

Post a Comment