Friday, January 4, 2013

i'm twenty ^_^

Alhamdulillah
setelah 2 bulan ikut kakak bekerja
skrg aku duduk rumah je
menanti 20 januari utk dftar balik

So far,mmg nikmat duduk kat umah je..huhu
tp at least dpt hasil juga utk 2 bulan lepas
Alhamdulillah
dapat menyimpan utk byr yuran degree nti
nak elak amik ptptn,,hmm

eh,Cuti kali ni kn
mama ayah bawak kami jalan2
sebab adik syirah dah besar siket
nak bagi dye hepi:)



kami pergi gunung lang dan Cameron
eventhough x jalan2 japan ke,,Switzerland ke..
actually lagi best ble dpt save
x pyh tidur2 hotel mahal
yg penting,,sgtlah hepi!
phewww~

kan2??hehe..

one thing,Takutla nak hadapi sem last
tp,alhamdulillah
semalam aku dah buat byk perancangan
untuk baiki diri sendiri
fizikal,rohani,akademi dan silaturrahim ^_^
moga Allah kuatkan utk aku capai..amiiin

Sebab..
manusia kena ada matlamat
nak baiki taraf hidup
tingkatkan kualiti diri
Contohnye
2 bulan aku kerja part time
x dapat tandingi gaji kakak aku keje sbulan:) 0-0

Chill!
masa aku akan tiba
trus usaha dan syukur dan sabar..hihi
mcm tu jugak dgn ibadah kan?

Nak dapat jannah al firdaus
bersama dgn para anbiya',sahabat,dan syahidin
kena beramal luar biasa kan?
^_^


however.
x sangka dah 20 tahun..my sis dah 23..Ups!
adik yg dulu beby dah 8 tahun..and the only bro dah nak spm!!hehe
Ouh,,masa yg cepat berlalu..petanda nak kiamat
masyaAllah..hmm


But!
remember
mama ayah pun smakin meningkat usia
mereka x muda lagi
kita kena menjaga mak ayah 
sebagaimana mereka jaga kita 
beri makan pd kita
dari dlm perut sampai dah besar ..:)



mama ayh <3

Hopefully,,azam tahun ni tercapai...
apa azamnye ea..
hihi..penuh i tlis dlm diari taw..Allah je yg tahu
yg penting kekuatan jiwa kita nak capai
kan?

sronok jugak duk umah
rasa mcm suri rumah,,ehehe
msak utk family ble they all balik kerja
kemas2 umah
uruskan anak2 kucing
and rehat2,,yuhuu!!



i dont know lah apa post mortem tahun lepas
yg pasti
jika tahun 2011 sgt mngecewakan diri sendiri
tahun 2012 aku sendiri merasakan
aku bangga dgn myself..
byk yg aku dh capai
bila kita jadi Optimis!x mudah mengalah!dan sentiasa bergantung pdNya
Allah akn bantu..No doubt!



Heart..<3
ouh,,kakakku..x sabar nak dye kawen
tingin nak anak sedara,,,heheh
aku sentiasa mendoakan yg terbaik..insan terbaik utk kakak..ok?


Allah bless all of us
Assalamualaikum!




2 comments:

  1. Allahuyubarik fik. Semoga brjaya. Allah bless.

    ReplyDelete
  2. Allahu yahfazka.Allahumma amin.
    alayya wa alaik annajah fiddunya wal akhirah..

    ReplyDelete