Tuesday, December 10, 2013

Sesuatu yang indah

Bibirku berulang kali menyebut
Sesuatu yang indah.
dan senyuman sedang terpancar.

Hmm,
Kadang-kadang ada sesuatu yang kita x mampu lafazkan,
x mampu menerangkan.
Tapi terasa amat indah bila bercerita kepadaNya.


beberapa org ustaz bertanya kepada ku. kamu dah bertunang?
kamu dah ada seseorang?

Bila teringat kata-kata ini.
Aku teringat ayah dan bondaku.
kakakku yang masih didalam persiapan,
Lama dia berbakti utk kami.
sehingga keluarga kami stabil.
Itulah pengorbanan kakak.

Dan aku sedar,
Kakak bakal menjadi milik orang lain.
Tanggungjawab itu akan perlahan-perlahan hadir kepada ku.

Terlalu banyak yang kakak dah bantu.
untuk meringankan beban ibu dan ayah.
Aku masih memikirkan
Bagaimana pula aku membantu.

Sering aku ditakutkan jika menolak lelaki yang baik. 
akan berlaku smtg yg x elok.
But, the reasons are strong.
Allah knows.

Dan aku bukanlah gadis jelita yang perlu difikirkan lama-lama.
Jangan risau.
mereka pasti jumpa jodoh mereka.
Yang cantik. Yang solehah..
aku ini, solehah pn x brpa nak ada. apatah lg bukan snow white.



Eh apa pulak yg ak membebel ni.
esok nak hantar kertas kerja dan laporan. phewwee.

Kesimpulannya.
aku juga manusia.
aku juga hamba Allah.
aku juga diberi perasaan cinta.

Tapi belum tentu jodoh kita itu masih ada di dunia.
entah-entah sudah menunggu kita di syurga. 
Apa yang kita nak buat ni?
Tanamlah cinta kamu itu dalam amalan.
Bila ada perasaan.
Tukr jadi amalan.
Letak dia dalam doa.
Hati kamu xkan kotor.
Malah doa itu, buat kita yakin dengan segala ketentuanNya!






No comments:

Post a Comment